درس ششم: رهایی از خشم

در جلسات گذشته به تعریف احساس خشم و حالات بدنی ( درونی ، بیرونی ) و تاثیر آن بر زندگی و روابط افراد و ... پرداخته شد. در این جلسه ابتدا دانش آموزان به ایفای نقش  یک موقعیت خشم برانگیز و احساس و واکنش خویش درباره آن پرداختند و در مورد صحیح و غلط بودن رفتارهایشان به بحث و تبادل نظر پرداختند . در گام بعدی با مقدمه ریلکسیشن به راهبردهای کنترل خشم ( خود گویی مثبت ، قدم زدن ، ترک نمودن محل و...) اشاره گردید . سپس در فعالیت نهایی دانش آموزان به ثبت موقعیت هایی که موجب خشم آنها می شود و احساسی که تجربه می کنند ، پرداخته و به این نتیجه رسیدند که بهترین راه خلاص شدن از احساسات منفی و مشکل زا ، صحبت کردن در مورد آنهاست.

لطفا نظرات ارزشمند خود را در کادر زیر وارد نمایید